ÕPPEKAVA 6: ÕPILASTE KÄITUMISE SH HOOLSUSE HINDAMINE
Tööalane koolitus õpetajate professionaalses õpikogukonnas. Õppekava sihtgrupp on tegevklassijuhatajad.
Seotud õppekavaga 2: „Kujundava hindamise põhimõtete rakendamine lapse toetamisel kodus“
Koolitus toimub auditoorse ja e-õppe vormis.
Õppe eesmärgid
Luua kooli
• õpilaste käitumise sh hoolsuse (edaspidi käitumise) hindamise kord
• kooliastme(te) õpilaste käitumise hindamismudel(id).
Õpingute alustamise tingimused
Koolitusele registreerumine. Ühest koolist osaleb vähemalt kaks erineva kooliastme tegevklassijuhatajat.
Õppekava maht
Õppekava maht 40 tundi.
• 12 tundi auditoorset tööd;
• 28 tundiiseseisvat tööd ja koostööd oma partneriga kooli õpilaste käitumise hindamise korra ja kooliastme(te) õpilaste käitumise hindamismudeli(te) loomisel.
Õppekava sisu kirjeldus
Õppekava aluseks on põhikooli ja gümnaasiumi riiklikud õppekavad ja koolitusel osalevate koolide vastavad õppekavad.
Õppekavades kirjeldatud pädevused on aluseks mitte ainult lõiminguprojektide koostamisel, vaid võimaldavad anda hinnangut ka õpilase käitumisele. Käitumise hindamismudeli koostamisse peaks klassijuhataja kindlasti kaasama ka vanemad ja õpilased, ning kindlasti peab olema nii vanemal kui õpilasel selle mudeli järgi olema võimalik käitumist hinnata. Käitumise hindamise mudelile saab rajada ka arenguvestluse õpilasega.
Koolituse raames käsitletakse järgmisi teemasid:
• üldpädevuste ja kooliastme pädevuste arvestamine õpilaste käitumise hindamisel;
• õpilase käitumise hindamine ja arenguvestlus;
• õpilaste käitumise hindamise näidiskorra ja-hindamismudeli analüüs.
Omandatavad teadmised ja oskused
Õppekava lõpetanud õpetaja
• suudab näha ja rakendada kooli õppekava võimalusi käitumise hindamisel;
• loob kooli käitumise hindamise korra ja kooliastme käitumise hindamismudeli;
• suudab teha tulemuslikku koostööd oma partneriga;
• omab valmisolekut rakendada ja parendada kooli õpilaste käitumise hindamise korda ja kooliastme õpilaste käitumise hindamismudelit.
Seotud õppekavaga 2: „Kujundava hindamise põhimõtete rakendamine lapse toetamisel kodus“
Koolitus toimub auditoorse ja e-õppe vormis.
Õppe eesmärgid
Luua kooli
• õpilaste käitumise sh hoolsuse (edaspidi käitumise) hindamise kord
• kooliastme(te) õpilaste käitumise hindamismudel(id).
Õpingute alustamise tingimused
Koolitusele registreerumine. Ühest koolist osaleb vähemalt kaks erineva kooliastme tegevklassijuhatajat.
Õppekava maht
Õppekava maht 40 tundi.
• 12 tundi auditoorset tööd;
• 28 tundiiseseisvat tööd ja koostööd oma partneriga kooli õpilaste käitumise hindamise korra ja kooliastme(te) õpilaste käitumise hindamismudeli(te) loomisel.
Õppekava sisu kirjeldus
Õppekava aluseks on põhikooli ja gümnaasiumi riiklikud õppekavad ja koolitusel osalevate koolide vastavad õppekavad.
Õppekavades kirjeldatud pädevused on aluseks mitte ainult lõiminguprojektide koostamisel, vaid võimaldavad anda hinnangut ka õpilase käitumisele. Käitumise hindamismudeli koostamisse peaks klassijuhataja kindlasti kaasama ka vanemad ja õpilased, ning kindlasti peab olema nii vanemal kui õpilasel selle mudeli järgi olema võimalik käitumist hinnata. Käitumise hindamise mudelile saab rajada ka arenguvestluse õpilasega.
Koolituse raames käsitletakse järgmisi teemasid:
• üldpädevuste ja kooliastme pädevuste arvestamine õpilaste käitumise hindamisel;
• õpilase käitumise hindamine ja arenguvestlus;
• õpilaste käitumise hindamise näidiskorra ja-hindamismudeli analüüs.
Omandatavad teadmised ja oskused
Õppekava lõpetanud õpetaja
• suudab näha ja rakendada kooli õppekava võimalusi käitumise hindamisel;
• loob kooli käitumise hindamise korra ja kooliastme käitumise hindamismudeli;
• suudab teha tulemuslikku koostööd oma partneriga;
• omab valmisolekut rakendada ja parendada kooli õpilaste käitumise hindamise korda ja kooliastme õpilaste käitumise hindamismudelit.