2009. aasta oktoobrikuu alguses said Viimsi Keskkooli õpetajad kummalise sisuga kutse: Kui te töötaksite Ameerikas, siis pöördutaks teie poole umbes nii: „Kas tahate elu lõpuni kuulata õpilaste lakkamatuid küsimusi: Õpetaja, mis hinde ma sain? Millal järgi saab vastata? Kas kolme saab parandada? Tulge meie koolitusele ja te saavutate õpetajana täiesti uue elukvaliteedi.“ Meie elame aga asjalikul põhjamaal ja oleme nõus asju muutma siis, kui see on vältimatu. See aeg on kohe käes, mil me oleme sunnitud hindama ümber oma arusaamist hindamisest, sest uus õppekava toob kaasa kujundava hindamise. Tule, ja sulle avaneb võimalus uueks huvitavaks väljakutseks! Kohale saabus 17 uudishimulikku, kes osales arutelul, kuulas, mõtles kaasa, kuid näoilmetest võis välja lugeda pigem kõhklevat skeptitsismi kui vaimustust ja soovi asjal sarvist hakata. Kuu aega hiljem potsatas õpetajate e-postkasti järgmine üleskutse, mis innustas kõiki vabatahtlikke ühinema kujundavat hindamist juurutava professionaalse õpikogukonnaga. Osalemissoovi ilmutas vaid neli õpetajat sajast. Isiklik pöördumine tõi kokku 18 õpetajast koosneva seltskonna, kes oli valmis riskima. Kokku alustas novembrikuus tegutsemist ja jõudis juunis võiduka lõpuni neli õpikogukonda ja koolitustunnistuse said kõik 18 õpetajat. |
2010. aastal kehtestatud uus riiklik õppekava annab võimaluse muuta senist hindamise paradigmat. Vastavalt Vabariigi Valitsuse määrusele nr 14 28.01 2010 (Põhikooli riiklik õppekava) on hindamise peamised eesmärgid õpilase arengu toetamine ja õpetaja tegevuse suunamine õpilase õppimise ja individuaalse arengu toetamisel. Neid eesmärke täidetakse kujundava ja kokkuvõtva hindamise kaudu. Kujundava hindamisena mõistetakse õppeaasta kestel toimuvat hindamist, millega kogutakse andmeid õpilase teadmiste, oskuste, väärtushinnangute ning käitumise kohta õppeaja jooksul ning motiveeritakse ja suunatakse õpilasi edasisel õppimisel, aidates neil teadvustada oma vajadusi, seniseid saavutusi ja vajakajäämisi, ning kavandatakse edasise õppimise eesmärgid ja teed. Kujundava hindamise peamise vormina pakub õppekava järjepideva tagasiside andmist. Tegemist on põhimõtteliselt uue pedagoogilise mõtteviisiga. 2010. aasta oktoobris algas Viimsi Keskkooli eestvedamisel ESF programmi „Üldhariduse pedagoogide kvalifikatsiooni tõstmine 2008-2014“ tegevuse „Pedagoogide koostöövõrgustike arendamine professionaalse arengu toetamiseks“ alapunkt 7.3.4 raames koolitussari „Kujundav hindamine õppeprotsessis“. Õppetöö toimus 21 Eesti kooli 26 õpetajate professionaalses kogukonnas Protsess jätkus 2011/12 õppeaastal OÜ Uus Kool eestvedamisel koolitusloa nr 6397HTM alusel, mis on välja antud koolitusasutusele Uus Kool. 2011/12. õppeaastal on osalevate koolide arv 22, kuid õpikogukondi on kokku juba 36. |
- Avaleht
- Sünnilugu
-
Õppekavad
- Kujundava hindamise strateegiate rakendamine klassiruumis
- Kujundava hindamise rakendamine lapse toetamisel kodus
- Pingutust nõudval ülesandel põhineva õppeprotsessi juhtimine
- Ühe klassiastme õppeainete lõimingul põhineva õppekava loomine ja rakendamine
- Loovtöö sh uurimistöö korraldamine koolikultuuris
- Õpilaste käitumise sh hoolsuse hindamine
- Koolituskalender
- Artiklid
- Tagasiside
- Kontakt
- Moodle'i õpikeskkond
- Põhikiri
- Professionaalne õpikogukond
- Toimunud koolitused