OÜ UUS KOOL
  • Avaleht
  • Sünnilugu
  • Õppekavad
    • Kujundava hindamise strateegiate rakendamine klassiruumis
    • Kujundava hindamise rakendamine lapse toetamisel kodus
    • Pingutust nõudval ülesandel põhineva õppeprotsessi juhtimine
    • Ühe klassiastme õppeainete lõimingul põhineva õppekava loomine ja rakendamine
    • Loovtöö sh uurimistöö korraldamine koolikultuuris
    • Õpilaste käitumise sh hoolsuse hindamine
  • Koolituskalender
    • 2013/14
    • 2014/15
  • Artiklid
    • Kujundav hindamine kui võimalus
    • Kujundav hindamine ja läbivad teemad
    • Kujundav hindamine käitumise ja hoolsuse hindamisel
    • Kujundav hindamine põhikooli karjääriõpetuses
    • Kujundav hindamine gümnaasiumi karjääriõpetuses
    • Kujundav hindamine sotsiaalainetes
  • Tagasiside
  • Kontakt
  • Moodle'i õpikeskkond
  • Põhikiri
  • Professionaalne õpikogukond
  • Toimunud koolitused

ÕPPEKAVA 3: PINGUTUST NÕUDVAL ÜLESANDEL PÕHINEVA ÕPPEPROTSESSI JUHTIMINE

Tööalane koolitus õpetajate professionaalses õpikogukonnas. Õppekava sihtgrupp on tegevõpetajad.
Seotud õppekavaga 1: „Kujundava hindamise strateegiate rakendamine  klassiruumis“.
Koolitus toimub auditoorse ja e-õppe vormis.
     
Õppe eesmärgid

•  Valmistada ette ja viia läbi pingutust nõudval ülesandel põhinev terviklik õppeprotsess ainekava ühe või mitme õpitulemuse saavutamiseks, läbiva teema realiseerimiseks ja üldpädevuse kujundamiseks (edaspidi õppeprotsess).
•  Toetada õpetaja kujunemist õppeprotsessi kavandajaks ja juhiks, kes 
            o  kaardistab ja hindab õppijate vajadused;
            o  koostab pingutust nõudva õppeülesande (edaspidi õppeülesanne);
            o  organiseerib ja juhendab õppimist:
                        -  koostab hindamismudeli ja suunab õppijaid kasutama hindamismudelit  enesehindamise vahendina,
                        -  annab õppijatele edasiviivat tagasisidet,
                        -  toetab õppijate eneseregulatsiooni,
                        -  võtab õppijatelt tagasisidet.

Õpingute alustamise tingimused

Õpetajate professionaalse õpikogukonna registreerumine koolitusele. Õpikogukonda kuuluv õpetaja peab koolitusaastal reaalselt töötama vähemalt ühe klassiga.
Professionaalse õpikogukonna koosseisu moodustamiseks on kaks võimalust:
•   4-, 6-või 8-liikmeline õpikogukond ühe kooli baasil; 
•   4-, 6-või 8-liikmeline koolidevaheline õpikogukond, igast koolist 2 õpetajat. 

Õppekava maht 

Õppekava maht 120 tundi.
•  4 õppesessiooni, kokku:
            o  16 tundi auditoorset tööd;
            o   68 tundi iseseisvat tööd ja koostööd oma partneriga õppeprotsessi ettevalmistamisel, juhtimisel ja analüüsimisel.
•  Lõpuseminar, maht 36 tundi:
            o   6 tundi auditoorset tööd;
            o   10 tundi iseseisvat tööd õppeprotsessi kirjelduse koostamisel õpikogukonna ühise õpimapi jaoks;
            o   20 tundi meeskonnatööd õpikogukonna ühise õpimapi koostamisel ja seminari ettevalmistamisel.

Õppekava sisu kirjeldus 

Õppekava aluseks on põhikooli ja gümnaasiumi riiklikud õppekavad ja koolitusel osalevate koolide vastavad õppekavad.

I sessioon Õppeprotsessijuhtimine kujundava hindamise põhimõtete järgi

Kujundava hindamise juurutamine klassiruumis algab üksikute strateegiate katsetamisest klassiruumis, kuid üksnes sellega piirduda ei saa. Kujundava hindamise rakendamine tähendab õppeprotsessi terviklikku juhtimist, mille keskmes on õpilane, kes on seotud pingutust nõudva õppeülesande ette.

Sessioonil tuletatakse meelde kujundava hindamise põhimõtteid. Fookuses on järgmised teemad:
•  õppimise eesmärkide ja oodatava õpitulemuse jagamine õppijatega;
•  eelhindamine;
•  õppeülesanne;
•  õppeprotsessis osalejad;
•  hindamismudel ja enesehindamine;
•  edasiviiv tagasiside;
•  õppijate eneseregulatsioon.

Sessiooni eesmärk on leida ideid õppeülesannete jaoks, mis võimaldaksid saavutada õppekavas kirjeldatud õpitulemusi.

 II sessioon Õppeülesanne

Iga õpikogukonna liige on lähtudes oma töökavast kodutööna ette valmistanud ühe õppeülesande, arvestades vastava klassiastme õpitulemusi, õppekava üldpädevusi ja läbivaid teemasid ning koostanud selle kohta hindamismudeli. Iga õpikogukonna liige tutvustab oma õppeülesannet ja hindamismudelit. Toimub arutelu. 
 
III sessioon Õppeprotsessi kavand

Iga õpikogukonna liige on ette valmistanud eelmisel sessioonil tutvustatud õppeülesande realiseerimiseks 6-8 tunnist koosneva õppeprotsessi kavandi (teema, õppeülesande kirjeldus, saavutatavad õpitulemused, hindamismudel, väljundid, õppeprotsessi kirjeldus). Iga õpikogukonna liige tutvustab oma õppeprotsessi kavandit. Toimub arutelu. 
 
IV sessioon Õppeprotsessi analüüs 

Iga õpikogukonna liige on kavandatud 6-8-tunnise õppeprotsessi läbi viinud ning analüüsib oma ja õppijate tegevust õpeprotsessi ajal ning õppijate sooritust õppeülesande
täitmisel. Toimub arutelu. Sessiooni lõpus lepitakse kokku e-õpimapi koostamise osas ja arutatakse läbi lõpuseminari korraldus.

Lõpuseminar e-õpimapi esitlus ja õpitoad


Koolis toimub seminar, millel osalevad kõik kooli pedagoogid. Professionaalses õpikogukonnas osalenud õpetajad esitlevad õpikogukonna ühist õpimappi ja jagavad kogemusi õppeprotsessi juhtimisel. Iga õpikogukonna liige viib läbi näidisõppeprotsessi õpitoa oma kolleegidele.

Omandatavad teadmised ja oskused

Õppekava lõpetanud õpetaja suudab ette valmistada ja juhtida õppeprotsessi. Õpetaja
•   kasutab praktikas kujundava hindamise põhimõtteid:
            o  viib läbi õppijate vajadustest lähtuvat eelhindamise;
            o  koostab hindamismudeli, jagab seda õppijatega ja suunab õppijaid seda enesehindamisel  kasutama;
            o  organiseerib ja juhendab õppimist;
            o  annab õppijate sooritusele ette vaatavat tagasisidet;
            o  hindab õppija sooritust vastavalt hindamismudelile;
            o  koostab õppija eneseanalüüsi küsimustiku ja analüüsib tulemusi.
•  analüüsib ennast kui õppeprotsessi juhti;
•  annab kolleegidele tagasisidet;
•  omab valmisolekut koostada õppeprotsessi juhtimisel põhinevaid töökavasid.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.